Monday, August 4, 2008

Asrama Damai kuang Selangor

20 comments:

Nurhafizah Ismail said...

salam,

mcm mana nak cari tempat ni? saya nak sedekahkan pakaian.

kenangan2002 said...

senag jer nak cari tempa nie..kalau jumpa sg.buloh boleh jumpa tempat ni...da sampai sg buloh boleh tanya orang mesti diorang tahu punya lar...

Chahya said...

Boleh hubungi tempat ini di nombor 01-60382823.
Tn. Hj. Shuhaimi atau Pn. Hidayah.
Untuk maklumat lanjut, juga boleh Google Rumah Salam. Tempat2 begini perlukan volunteers dan juga derma.

Nurza said...

Err.. tumpang tanya ya.. berapa bilangan anak yatim di tempat ini?.. dan jika hendak membuat lawatan ke rumah ini macam mana ya?

eelobor said...

nurza...soalan anda telah terjawab pada komen sebelumnya iaitu oleh chahya.

kamel kasem said...

sekiranya terdapat sponsor, bolehlah mengadakan aktiviti bersama penghuni asrama damai ini
http://redah4x4club.blogspot.com/2009_06_01_archive.html

alriana5604 said...

Saya cuma nak tanya, boleh atau tidak saya nak cari/dapatkan seorang kanak2 yang yatim baik lelaki atau perempuan yg berusia 10tahun ke bawah sahaja (seorang saja), jika boleh, saya akan pilih & tanya latar belakangnya kpd penjaga di asrama ini, utk dibuat sebagai anak angkat tetapi bukan nya anak angkat berdokumen.Hanya untuk menikmati kasih sayang seorang anak, memandangkan saya dan isteri belum punyai anak.Harap dapat jawab pertanyaan saya.

liana said...

asrama dah bnyak brubah laa...rindu sngat suasana sna

Fasihah said...

salam..
asrama anak yatim ini bukan shj perlukan bantuan dari segi pakaian dan makanan..anak-anak ini juga perlukan motivasi dan nasihat seperti cara pembelajaran yang berkesan dll.jika ada mana-mana pihak yang berminat untuk mengadakan sebarang aktiviti bersama anak yatim ini boleh hubungi Pn Hidayah di talian 03-60382823..

Jijah said...

bagaimana cara nak buat aqiqah dan menyerahkannya kepada rumah anak yatim kuang?

yaya said...

salam..bole tak sy nak dapatkan no fon person incharge untuk rumah anak yatim ni?kami nak buat sumbangan infaq untuk bulan ramadhan akan dtg..
terima kasih



exco kerohanian dan kaunseling
fakulti senibina perancangan dan ukur
UiTM shah alam
selangor

PhytoTech said...

saudara yaya, salam to you..
Saya baru menghadiri majlis menyambut ramadhan semalam di upm, serdang dan anak-anak yatim rumah damai di antara salah satu rumah anak yatim yg dijemput. saya sempat berbual2 dgn sebilangan daripada mereka dan juga penjaga rumah itu. namanya: ADI ( 014 7372597). Encik boleh menghubunginya. Terima kasih di atas niat murni pihak encik dalam memberi derma terhadap rumah anak yatim damai. kalau encik dapat memberi tenaga pengajar secara percuma (setiap hujung minggu atau tiap2 hari) di sana adalah amat digalakkan sebab saya sempat berbual dengan seorang kanak-kanak umur 9 tahun, namanya Aman. Dia tidak pernah bersekolah kerana faktor kemiskinan dan mempunyai abang yg berumur 13 tahun juga tidak bersekolah. adiknya, Aman tidak mempunyai sijil lahir yg sah dan masih menunggu proses mendapatkan sijil tersebut. saya pun merancang untuk memberi khidmat tuisyen asas membaca kepada Aman dan anak-anak lain yg memerlukan pertolongan yang sama di sana. Sama=sama kita tolong, insha Allah. From, Roxhana (0176092004)

iszaizul said...

Salam, saya ingin menyumbangkan khidmat gunting rambut lelaki secara percuma sekiranya diperlukan. boleh terus hubungi saya untuk temujanji. Zul-0193646406

exertionphotography said...

kalau tak salah saya..saya ada koleksi group photo untuk asrama ni.untuk kepastian visit www.flickr.com/exertionphotography
ahmad zamzahuri abas
0125980569

Putat said...

Aslm, ada no akaun yang boleh saya sumbang kepada rumah anak yatim ni? - Azuan 013 3666 005

maz azura said...

salam,kami ingin memberikan sumbangan pakaian dan juga menjadi sukarelawan..

chinta kaseh said...

Saye nak jadi salah seorg sukarelawan mengajar adik2 ni membaca al-quran... Sangat2 ingin membantu...

Izinkan saye..

Nur hanani bt rohani @ maarof..
0123234047

Saye tinggal di ijok kuala selangor...

M NASRI M NORDIN said...

Assalamualaikum, saya ingat membantu anak-anak yatim lepasan SPM untuk ke kolej/universiti melalui bantuan2 yang dibawah bidang kuasa dan kemampuan saya. Harap pihak-pihak yang tau mana2 anak yatim dan yang memerlukan bantuan saya, hubungi saya Nasri 01115123502. Terima kasih. Wassalam

Mode's Vintage said...

Salam,

Boleh tolong bagi Maybank Account untuk transfer wang? Terima kasih.

Ummi

Wani Izzat said...

Ada num puan hidayah tu x?